آموزش نرم افزار Locus Pro
بنیان نقشه البرز-بنا
گروه تخصصی نقشه برداری و امور ثبتی

دانلود آموزش نرم افزار Locus Pro


نظرات شما عزیزان:

حامد
ساعت11:22---24 بهمن 1393
با سلام و تشکر از وبلاگ مفیدتان.در نرم افزار locus بنده مختصات در صفحه اول بصورت زاویه نمایش داده مشه چطور ممکن است آن را به مختصات utm تبدیل کنم


میرزایی
ساعت19:21---8 دی 1393
با سلام
خواستم بدونم فایل خروجی که لوکاس پرو به فرمت کی ام ال می دهد شامل برش زمانی و مختصات با هم هست یا فقط مختصات؟


احمدلو
ساعت21:19---14 آذر 1393
با سلام خسته نباشید من یه مشاور املاک دارم یه برنامه ساده برای گوشی اندروید میخوام که مساحت زمین رو به نسبت خیلی بالا به دست بیاره لطفا راهنمایی کنید ممنون

احمد امینی
ساعت1:02---8 آذر 1393
سلام مهندس مطالب بسیار ارزشمندی تهیه فرمودید امیدوارم همیشه پاینده باشید شماها واقعا افتخارجامعه مهندسین مخصوصا نقشه برداران هسیتد .

hamed
ساعت23:34---5 آذر 1393
با عرض سلام
من دوربین ts06 پلاس دارم جسارتا وقتی نقاط برداشتی رو وارد لند میکنم احتیاج mirror داره به نظر شما مشکل از کجاست؟در ضمن من با usb یعنی فلش نقاط رو به صورت txt ذخیره وانتقال میدهم و هنگام وارد کردن نقاط به این صورت وارد میکنم PNEZ ,وارد میکنم


مجتبی
ساعت14:35---4 آذر 1393
با سلام و تشکر از سایت بسیار خوب شما
بنده سوالی داشتم در مورد پیاده کردن نقشه سر زمین.
بهترین راه برای پیاده کردن نقشه وقتی که ایستگاه مشخص نداریم چیست؟ مثلا موقع برداشت یادمان رفته ایستگاه را علامت بزنیم.


اکبر
ساعت13:02---10 مهر 1393
سلام-میخاستم بدونم چه جوری میتونم یه شرکت نقشه برداری به ثبت برسونم؟مدرک چی میخاد؟

اکبر
ساعت21:50---14 مرداد 1393
سلام-چه طور میتونیم یه کار نقشه برداری از سازمان ها یا اداره جات به صورت پروژه ای بگیریم و کار کنیم؟ممنون
پاسخ:سلام. با مراجعه به دستگاه مربوطه.


اکبر
ساعت22:41---29 تير 1393
سلام.میخواستم بدونم میشه با نرم افزار اتوکد نقشه توپوگرافی ترسیم کرد یا نه؟لطفا در صورت ممکن راهنمایی کنید.
پاسخ:سلام. تا جایی که من اطلاع دارم، خیر از نرم افزار land و یا civil استفاده کنید.


حيدر
ساعت13:46---24 تير 1393
با سلام و عرض خدا قوت
مي خواستم بدونم اين نرم افزار Locus Map مسير يابي هم داره ؟ به اين صورت كه مشخصات يك نقطه رو وارد كني و مارو به سمت اون نقطه راهنمايي كنه و مسيريابي انجام بده.
ممنون
پاسخ:بله.منتها همونطور که میدونید لازمه اینکار، اتصال به اینترنته.


یه دوست قدیمی
ساعت13:40---24 تير 1393
سلام میتونی شبیه ساز جی پی اس مدل گارمین برای اندروید پیدا کنی؟ ممنون
پاسخ:اگر پیدا کردم، حتما قرار میدم.


mohsen
ساعت20:52---19 تير 1393
با سلام و خسته نباشید به دوست گلم

داداش واست یه زحمت دارم

لطف میکنی از اول تا آخر کار برداشت ماده 147 رو یاد بدی و تو سایتت بزاری

منظورم اینه که از روشن کردن توتال استیشن و ورود به برنامه و برداشت و چند تا ایستگاه انتخاب کردن و برداشت و انتقال به نرم افزار و کشیدن رو به صورت کلی اگر زحمت نیست تو یه ژی دی اف توضیح بدی

رفتم ژیش یه ممهندس یاد بگیرم ژیچوندش

یاد نداد 3 روزم الاف شدم

اگر امکانش بود عکس از صفحه دوربین و هر مرحله رو مرحله به مرحله توضیح بدی یه دنیا ممنون میشک

شرمندتم همیشه
پاسخ:قبلا توضیح کامل در مورد دوربین دادم.فقط میمونه خود ماده 147 که اون هم چیزی نیست جز یه برداشت از وضعیت موجود ملک و ارائه پرینت نقشه و یک فایل دیگه به اسم گواهی مختصات که نمونه اش رو در سامانه تعیین تکلیف املاک فاقد سند میتونی ببینی.اینی که شما میخوای مستلزم اینه که اول شما مقالات قبلی در مورد دوربین رو خونده باشی و مشکلاتت رو مطرح کنی تا بنده هم در حد توان پاسخ بدم.


اکبر
ساعت22:48---16 تير 1393
سلام.میخواستم بدونم اگه باFree Stationمختصات یه نقطه رو بدس بیاریم که خطا هم داره میشه کار دقیق نقشه برداری رو با اون ادامه داد؟با تشکر فراوان

سلام
ساعت17:02---3 تير 1393
salam mohandes jan.ba leica survey office ham mishe noghat ro az sistem b dorbin enteghal dad?survey office bhtare ya geo office?????
پاسخ:تا اونجایی که من اطلاع دارم survey office برای مدل های TS به کار میره و geo office برای مدل های قبلی.بله با هر دوشون میشه این کار رو کرد.من از نظر اجرا هیچ فرقی بینشون ندیدم.


حمید
ساعت23:46---23 خرداد 1393
سلام پس چرا در مورد چگونگی اندازه گیری مساحت با نرم افزار لوکال چیزی نگفتید؟
پاسخ:****لوکاس***نه لوکال....مطمئنی نگفتم؟خیلی راحته.تو منوهاش بگردی، یه گزینه به اسم area پیدا میکنی.


محسن
ساعت21:45---8 خرداد 1393
سلام مهندس

دوست قدسمس منو از لینک هات که پاک کردی

لینکم کن ممنون میشم

دوم اینکه

جانمایی زمین های گمشده در نقشه رو اگه یاد بدی ممنون میشم

که چطور زمین های گمشده رو جانمایی میکنند
پاسخ:سلام.عذر من رو بپذیرید.زمین که گم نمیشه!!!فکر کنم منظورت، جانمایی زمین هاییه که مالکاشون نمیدونن اصلا کجاست.اگر منظورت این باشه، مثل جانمایی مابقی ملک هاست.اولا سند رو مطالعه میکنی.نقشه تفکیکی محل رو هم به دست میاری. بهصورت محلی هم تحقیق میکنی که خدای نکردی، جا به جا جانمایی نکنی.یعنی اینکه ، مجاورین ملک رو هم با محل تطبیق میدی.


عبداله
ساعت19:23---29 ارديبهشت 1393
سلام

جهت تبدیل درجه به UTM به کدام قسمت باید مراجعه کرد؟

در قسمت settingsسپسlocalizationدر محل coordinateانتخاب UTMموجود نیست!
پاسخ:سلام دوست عزیز.نفرمایید...بنده الان خودم دیدم.گزینه دوم در همین قسمتی که شما فرمودین، گزینه UTM هستش.


ورنال
ساعت14:32---14 ارديبهشت 1393
باسلام


مطالب وبلاگ بسیار زیباست.اگر تمایل دارید تبادل لینک کنیم.


از طرف موسسه ورنال(فعالیت در زمینه فروش کتب آموزشی وتجهیزات نقشه برداری) و انتشارات ماهواره


02188351183



پاسخ:سلام خدمت مدیریت موسسه ورنال.بله که داریم.چه کنیم دوست عزیز؟


آزادگان
ساعت14:46---26 اسفند 1392


سلام مهندس جان خسته نباشی شرمنده یه مدت نبودم بهت سر بزنم

اومدم دیدم از لینک هات پاک شدم


پاسخ:سلام. شرمنده دوست عزیز.خوشحالم کردی.


ostadzadeh
ساعت0:41---3 اسفند 1392
سلام اگه ممکنه برنامه ای که نقاط رو به فایل dxf تبدیل میکنه رو برای دانلود بگذارید
پاسخ:سلام لطفا موقع پرسش، خودتون رو جای بنده قرار بدین و سوال رو کامل بنویسید. نقاط رو از کجا به dxf تبدیل کنه؟


یاسر
ساعت16:09---19 بهمن 1392
سلام جناب مهندس.

مهندس آیا برای ماده 147 میشه مختصات یه نقطه رو از گوگل ارث زد و از این gps اندروید استفاده نکرد چون دقت گوگل ارث خیلی بالاتر از اینه.

راستی مهندس نرم افزاری که تو سایت قرار دادی برای اندروید 2.2 هست آیا برای اندروید2.1 هم داری (البته آموزشش خیلی مهم تره) متشکر
پاسخ:با سلام قبلا هم در جایی گفته بودم که شما با این نرم افزار موقعیت تقریبی ملک رو به دست میارین و موقعیت دقیق تر رو از گوگل ارث، بهتر به دست میارین البته بماند که مثلا در یک منطقه پر درخت، مجبورین به همین مختصات نرم افزار هم اعتماد کنید.در مورد نسخه آندرویدی هم، فقط میدونم که برای آندروید 4 جواب میده و روی نسخه های پایین تر امتحان نکردم.


علی رضا
ساعت16:57---10 بهمن 1392
سلام . مهندس خسته نباشی و تشکر از مطالب ارزشمندتون .من چند سالیه با GPS های دستی کار میکنم و برای منابع طبیعی نقشه میکشم . ولی هر کاری کردم نتونستم با این نرم افزار مساحت رو برداشت کنم . اگه راهنمایی کنید ممنون میشم
پاسخ:سلام.ممنون شما با این نرم افزار مساحت رو برداشت نمیکنی، نقاط دور تا دور زمین رو برداشت میکنی و بعد مساحت رو به دست میاری.فرصت کنم، چشم، حتما.


آقایی
ساعت20:45---27 دی 1392
دستت درد نکنه مهندس. وبلاگ خوبی داری.

یه مطلب رو هم برای آموزش پیشنهاد داشتم. اونم آشنایی با مسائل موجود در ساخت و ساز ساختمان برای نقشه بردارها.

خیلی از نقشه ها بردارهای تازه کار هنوز نمیدونند شناژ یعنی چی و مثلا کد زیر پی و روی پی یعنی چی.

موفق باشی
پاسخ:سلام.بسیار موافقم راجع به اینکه خیلی از نقشه بردارها با اصطلاحات رایج ساختمانی آشنایی ندارن و البته تقصیری هم ندارند. شما نگاه کن،رشته هایی مثل عمران، معماری و ... حداقل چند واحد نقشه برداری در دانشگاه پاس می کنن، اما خود بنده هم که نقشه برداری رو از هنرستان شروع کردم، در هیچکدام از مراحل تحصیل، دروس ساختمانی پاس نکردم و صرفا اطلاعاتم رو با مطالعه به دست آوردم.ولی به روی چشم، حتما سعی میکنم آموزشی رو در این زمینه آماده کنم.پیشنهادتون خوب بود.


خوش کار
ساعت22:03---26 دی 1392
با سلام

آیا ممکنه از گیرنده های gps آندروید فایل بافرمت راینکس تهیه کرد؟ البته با فرمت gpx رو میشه .

یا اقلا فایل با فرمت gpx رو به راینکس ویا چیز دیگری تبدیل کرد؟

باتشکر
پاسخ:سلام تا حالا به یه همچین مشکلی برنخورده بودم. نخیر نمیدونم که میشه یا نه.


اشکان
ساعت11:10---25 دی 1392
سلام مهندس خدا قوت بنظرشما من تو دانشجوییم واردبازار کار بشم خوبه؟راستی راهنماییم کن چطورشروع کنم؟برم کجا؟!
پاسخ:سلام. خود بنده اولین کارم رو در سال 1382 یا 1383 بود نمیدونم...و به عنوان کمک نقشه بردار(دروغ نگم سر متر نگه دار)تو شهرستان مهاباد، با حقوق روزی 2500 تومن(بله تعجب نکنید!!!!!!!!)شروع کردم.به عقیده بنده باید از یه جایی شروع کرد.البته بودند دوستانیکه همون زمان با رقم های خیلی بالاتر میرفتن سر کار، اما برای من که تو هیچیک از مراحل زندگی بنده پ جایی نداشت، پیدا کردن همون کار هم غنیمت بود.به نظر من از کار های صحرایی و یدی شروع کن و بعدا برو سراغ کار های کدی(اتوکدی).راستی اسم شرکتی هم که باهاش شروع کردم، شرکت بزرگ و خیلی معروف و بلند بالا و گرامی و بلند مرتبه.........ژیزمان........بود. خدا خیرش نده.


یعقوب کریمی نژاد
ساعت0:09---22 دی 1392
سلام مهندس جان بنده کریمی نژاد هستم کارشناس ارشد سازه

از زحماتی که برای ترویج و انتشار علم می کشی بینهایت ممنونم وبلاگ شما شاید به جرات بگم خودش یک دانشگاهه و یه سوال دارم

من یه فایل دارم که از جی پی اس با فرمت gpx در کامپیوترم ریختم هر کاری می کنم نمیتونم با نرم افزار مپ سورس اطلاعات را به اتوکد وارد کنم اه امکانش هست آموزش این مطلبو در وبلاگ قرا بدین یا تاریخ مطلبو برام ارسال کنید
پاسخ:با سلام. راجع به تخلیه جی پی اس های دستی اطلاعاتی ندارم، ولی چشم، اگر مطلبی پیدا کردم حتما قرار میدم.


اشکان
ساعت18:06---18 دی 1392
سلام مهندس جان خسته نباشی من دانشجوی ترم3نقشه برداری هستم میخواستم ازتون ببرس چه نرم افزارهایی باید یاد بگیرم که یه سروگردن از کسانی که لیسانس میگیرن بالا ترباشم درضمن نرم افزارهاییو بم معرفی کن که توبازارکارهم به درد بخورن؟ممنون(راستی land بلدم)
پاسخ:سلام.باید دنبال نرم افزار هایی باشی که به درد کارتون میخوره.زیاد نگران نباش.اگر اهل کار باشی و یادگیریت هم خوب باشه.تو کار که بیوفتی و مجبور باشی، خودت هر نرم افزاری رو یاد میگیری.اما اگه میخوای شروع کنی، به نظرم سیویل، نرم افزار جامع و خوبیه.


سلیمانی
ساعت18:58---14 دی 1392
سلام مهندس خسته نباشید


مهندس جان به نظر شما برای کارای نظام مهندسی بین دو تا دوربین سندینگ و سیویل کدوم بهتره؟چون هردوتا زیر ده میلیونه میپرسم وگرنه می دونم لایکا از همه بهتره ولی قیمتش هم ...
پاسخ:سلام.زنده باشی.بنده با هیچکدوم از این دو دوربین کار نکردم، اما به عقیده و نظر برخی از دوستان، توتال سندینگ در بین توتال های چینی بهتر جواب داده.اما قاعدتا و همونطور که خیلی از ماها که با اجناس چینی سر و کار داشتیم، نباید تفاوت عمده ای در کالا های چینی از یک نوع وجود داشته باشه و اکثرا فقط در رنگ و لعاب با هم متفاوت هستند. اما نمیخوام راجع به چیزی که نمیدونم قضاوت کرده باشم. بهتره از کسانی که کار کردند بپرسین و صد در صد به تبلیغات دستگاه توجه نکنید.


amoooooblack
ساعت17:57---11 دی 1392
مهندس جان از این نرم افزار میشه در ماده 147 هم استفاده کرد یا خطاش خیلی بالایه ؟؟؟

یه سوال دیگه اینکه نقشه یه منطقه رو از طریق این نرم افزار دانلود نکرده باشی و فقط با روشن بودن gps به محل برم(در حالی که نقشه اون منطقهدر نرم افزار پنجره ای یعنی دانلود نشده)و نقطه گذاری کنم و مختصاتشو بردارم ایا اون مختصات معتبره ؟؟؟
پاسخ:در بخشنامه جدید ماده 147 نیازی به مختصات دقیق نقاط نیست(البته تا جایی که بنده اطلاع دارم)این نرم افزار(همون طور که در توضیحاتش اشاره کردم) مختصات رو با دقت 5 متر نمایش میده. در مورد سوال دوم هم بله خیالتون راحت راحت.در صورتیکه شما نقشه رو دانلود نکرده باشی، فقط نقشه محل رو نمیتونی ببینی، اما مختصات رو میبینی.حتی میتونی از نقشه های آنلاینش استفاده کنی و با اینترنت GPRS گوشی نقشه ها رو ببینی.


مسعود کمالی
ساعت16:59---20 آذر 1392
سلام مسعود هستم از شیراز با تشکر مجدد از آموزشتون .بنده کارشناس رسمی دادگستری هستم و به انتقال داده ها از locus به اتوکد نیازمندم وقتی export را از track با پسوند dxf تهیه میکنم اتوکد باز میشه اما چیزی نشون نمیده لطفا من را راهنمایی بفرمایید باز هم از زحمات شما تشکر میکنم
پاسخ:سلام دوست عزیز لطفا zoom all کنید.البته جسارته ها ولی گفتم شاید مشکل از این باشه.دیگه نمیدونم چه مشکلی ممکنه وجود داشته باشه


مهدی لطفی
ساعت18:10---13 آبان 1392
سلام آقای مهندس خسته نباشید.

واقعا مطالب مفیدی دارین خیلی استفاده کردم برای اندروید یه نرم افزار دیگه هم Maverick هستش که دقتشم نسبتا خوبه.

لینکه دانلودشم اینجا میذارم

http://dl.androidkade.com/2013/july/software/gps/Maveric k%20Pro%20v2.3_www.androidkade.com.apk



من خودم در مورد نحوه تبدیل utm به درجه، دقیقه، ثانیه میخواستم بدونم. یعنی اینارو چجوری دستی به هم تبدیل کنیم؟



موفق باشید
پاسخ:سلام.طی تماس تلفنی گفتم.آموزش تبدیل رو هم در وبلاگ گذاشتم.


مسعود کمالی
ساعت13:14---30 مهر 1392
سلام

خدا قوت ، خیلی منتظر بودم که آموزش locus را بگذارید ، ضمنا کدام نسخه کاراتر و free است؟
پاسخ:آموزش رو که خیلی وقته گذاشتم. Locus Pro 2.6.2 نسخه free رو دانلود کن.تو صفحه دوم وبلاگ هست.برو پایینه پایین...صفحه 2


وحید
ساعت18:24---1 مهر 1392
سلام جناب مهندس

آیا این نرم افزار میتونه جایگزین دوربین توتال باشه؟

مختصات نقطه ای که میده میشه به عنوان x و y به cad داد؟ و مهمتر از همه بر اساس این مختصات زمین رو تفکیک و پلان معماری رو در cad کشید و نقاط مختصاتی پلان در cad رو باز با همین نرم افزار رو زمین پیاده کرد؟




پاسخ:ببینید این نرم افزار چیزی نیست جز یک نرم افزار مسیریابی که کاربرد های بیشتری هم برای نقشه برداری داره. دقت دستگاه های GPS دستی اونقدی بالا نیست که بشه باهاش این کارایی رو که گفتین با دقت در حد میلیمتر یا سانتیمتر انجام داد.


وحید
ساعت2:21---1 مهر 1392
با سلام و تشکر فراوان آقا خیلی گلی


من میخوام 5 دقیقه تلفنی با شما صحبت کنم چند تا سوال دارم


ممنون میشم اگه شماره تلفنتون و ساعتی که میتونم تماس بگیرم رو برام ایمیل کنید
پاسخ:سلام.من هم از شما ممنونم. 09371666406. زمان تماس هم، به جز نصف شب، هر وقت زنگ زدی در خدمت هستم.


محمد
ساعت19:00---27 شهريور 1392
سلام مهندس جان ممنون از اطلاعات مفیدت

دنبال یه نقشه هستم توی نرمافزارlocuکه همراه با عوارض طبیعی باشه مثل گوگل ارس

میشه راهنماییم کنی

با تشکر
پاسخ: باید تو نقشه های آنلاین خود نرم افزار بگردی.


Mohammmad rasoul boroomand
ساعت11:46---15 شهريور 1392
salam mohandes jan khaste nabashid jamee ra doobare rah andazi kardam ba ye system khoub va Server ham avaz kardam ke dige aziat nakoone khooshhal misham doobare bebinamet
پاسخ:سلام خوشحال شدم از دیدن پیامت.حتما


مظفری
ساعت19:28---11 شهريور 1392
سلام بر شما دوست عزیز با تشکر از توضیحات خوبتون

از کجا می تونم نقشه اماده افلاین شهر ها با پسوند sql را دانلود کنم
پاسخ:به نظرم این پسوند باید برای بانک اطلاعاتی باشه!درست میگم؟شرمنده نمیدونم.


کاظم لو
ساعت15:33---22 تير 1392
با سلام خدمت شما دوست عزیز.خواستم تشکر کنم از بابت زحمات شما بابت قرار دادن این آموزش مفید.پیروز و کامروا باشید
پاسخ:متشکرم


ابراهیم رمضان بیگی
ساعت19:49---10 تير 1392
سلام


خیلی ممنون
پاسخ:درود به تو مهندس عزیز


روح اله
ساعت20:50---9 تير 1392
سلام خسته نباشید

من یه سوال داشتم که براتون ایمیل کردم

ممنون از وبلاگ خوب و اموزندت.
پاسخ:سلام.چک میکنم


یعقوب کیهانی
ساعت9:14---23 خرداد 1392
سلام کیهانی هستم از کرمانشاه که قبلا بهتون پیام دادم خواستم بابت این اموزش ازتون تشکر کنم که خستگی از تنتون دربیاد.من سازمان نقشه برداری و جهاد دانشگاهی اموزش رفتم و چند سالی در کار میکنم ولی خیلی دوس داشتم شاگردی شما هم بکنیم من برای شغلم غروری ندارم دوس دارم شاگردی همه بکنم .09183371363به امید دیدار
پاسخ:شما استاد مایی.شکسته نفسی میکنی.بارها گفتم که این کار من چیزی جز زکات علم نیست.


رمضان بیگی
ساعت9:53---23 ارديبهشت 1392
با تشکر از سایت خوبتون
پاسخ:خودت خوبی مهندس جان


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









ارسال توسط مهندس محمد آجامی